Voor afgestudeerden van de Universiteit Maastricht

Opnieuw een geslaagde editie van de UM Star Lectures

Op donderdag 6 februari woonden honderden alumni van de Universiteit Maastricht de zesde editie van de UM Star Lectures bij. Deze lezingenreeks vond plaats in 14 verschillende steden in Nederland, Duitsland, België, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.

De hoogleraren gaven lezingen over maatschappelijk relevante onderwerpen: van big data tot migratie en van je pensioen tot voeding. Daarna was het tijd voor hapjes, drankjes en bijpraten met mede-alumni.

In de zogenaamde hotspots waar veel alumni wonen en/of werken, vinden op regelmatige basis lezingen, workshops of informele netwerkbijeenkomsten plaats; de jaarlijkse UM Star Lectures zijn de spreekwoordelijke kers op de taart. Het grote aantal aanwezigen getuigt van de warme band die de universiteit met de alumnigemeenschap onderhoudt.

Foto's en aanvullende informatie vind je op onze sociale mediakanalen:
FacebookLinkedIn en Twitter.
Zien we je volgende editie?

• Since Hungary took over the rotating presidency of the EU Council on July 1st, its Prime Minister Viktor Orbán has embarked on a widely criticized peace mission for Ukraine, including meetings with leaders of Russia and China. This has led to much speculation about what the next six months of the...

• De Grote Gracht is rijkelijk voorzien van historische gebouwen met bijzondere verhalen. Ook deze keer bevindt onze ‘verborgen parel’ zich in deze Maastrichtse straat, op huisnummer 76: de (fietsen)kelder.

• “We zijn pioniers van een nieuwe tak van engineeringwetenschappen, niet alleen voor Maastricht, maar voor de wereld.” Zegt Francesco Ferrari over de groep van dertien studenten, waaronder hijzelf, die in juli als eerste het bachelordiploma Circular Engineering kreeg.