Seminar 'Islam and Diversity'

De Universiteit Maastricht organiseert een eendaags seminar getiteld 'Islam and Diversity', in samenwerking met het NISIS (Netherlands Interuniversity School for Islamic Studies). Het seminar brengt gerenommeerde wetenschappers, promovendi en masterstudenten samen, die allen werken aan onderwerpen gerelateerd aan de islam en moslim samenlevingen.

Keynote-sprekers tijdens het seminar zijn: Prof. Imen Gallala Arndt (Max Planck Instituut voor Sociale Antropologie) en PD Prof. Gabriele Dietze (Humboldt-Universiteit Berlijn).

Het seminar, dat jaarlijks wordt georganiseerd door NISIS, biedt promovendi en onderzoeksmaster-studenten in Nederland een platform waar ze hun onderzoeks- en methodologische vaardigheden kunnen testen en verbeteren. Tevens kunnen ze op die manier onderzoekers uit andere disciplines ontmoeten en het debat op islam-relateerd gebied in de huidige academische wereld stimuleren  Het seminar wordt dit jaar gehouden op vrijdag 17 januari 2020 aan de Universiteit van Maastricht. Thema van het seminar zal Islam en Diversiteit zijn, verdeeld in drie subthema's, die verschillende disciplines vertegenwoordigen: recht, maatschappelijk middenveld en Gender & Diversiteit.
Twee vooraanstaande wetenschappers houden een lezing, gevolgd door workshops waar onderzoekers hun onderzoek presenteren en feedback krijgen van senioronderzoekers en andere deelnemers.

Meer informatie over het programma en registratie