Algemene privacyverklaring UM bijgewerkt

De Universiteit Maastricht (UM) werkt periodiek haar privacyverklaring bij, zodat deze zo compleet en actueel mogelijk is. De UM privacyverklaring is op 25 juli 2019 voor het laatst bijgewerkt.

De volgende wijzigingen zijn doorgevoerd:

• de verwerkingsdoeleinden zijn geactualiseerd
  • er is informatie toegevoegd over het maken van foto’s en video’s
  • onder het kopje ‘Bewaartermijnen’ is een verwijzing naar het Basisselectiedocument Wetenschappelijk Onderwijs toegevoegd
  • onder het kopje ‘Internationale verwerkingen’ is toegevoegd dat de UM persoonsgegevens buiten de EU kan delen op basis van passende waarborgen, zoals omschreven in de AVG
  • de informatie met betrekking tot de uitoefening van rechten is uitgebreid
  • er is een formulier toegevoegd waarmee een AVG-verzoek efficiënter kan worden gedaan
  • een overzicht van de specifieke privacyverklaringen is opgenomen in de algemene privacyverklaring.

Lees de Algemene privacyverklaring UM

• Alumna Saara Martinmäki werkte als vrijwilliger bij het Rode Kruis en hielp op de middelbare school drenkelingen van hun watervrees af. Ze kwam naar de Universiteit Maastricht voor de master Clinical Psychology. Nu doet zij onderzoek naar het welzijn van humanitaire hulpverleners en adviseert ze...

• Dialoog en debat, een vrije uitwisseling van ideeën en meningen. Vanaf dit academisch jaar staat hiervoor een speciaal platform open voor studenten en medewerkers van de Universiteit Maastricht.

• Deze zomer haalden de eerste studenten de finish van de masteropleiding Imaging Engineering. Ze zijn blij met de kans die ze kregen om als één van de eersten mee te doen met deze wereldwijd unieke opleiding die de wetenschap en technologie achter imaging combineert. Hun formule voor succes: chocola.