Benoeming tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau

Koninklijke onderscheiding voor prof. dr. Harry Schouten

Woensdag 29 mei heeft hematoloog prof. dr. Harry Schouten na dertig jaar afscheid genomen van de Universiteit Maastricht en het Maastricht UMC+. Ter gelegenheid van zijn afscheid en voorafgaand aan zijn exaugurele rede werd een symposium gehouden. Tijdens dat symposium werd Schouten onderscheiden. De Maastrichtse loco-burgemeester en wethouder Jim Janssen mocht hem de versierselen opspelden.

Janssen motiveerde de benoeming tot officier in de orde van Oranje-Nassau door te wijzen op de grote verdiensten van Schouten voor de hematologische zorg in de regio, de provincie en Nederland, specifiek voor ouderen met kanker. Nationaal en internationaal was hij van groot belang voor de ontwikkeling van stamceltransplantatie. Een bevlogen arts, opleider en onderzoeker met een enorme betekenis voor de ontwikkeling van het vakgebied Hematologie.

Door: MUMC+ (tekst) en Andrea Beckers (foto's)

Harry Schouten

• Wanneer twee gedreven geesten elkaar ontmoeten, kunnen er geweldige dingen gebeuren. Een paar maanden geleden kwam Lucas, student Human Movement Sciences, Juan tegen, een alumnus van Governance and Leadership in European Public Health, tijdens een Maastricht Social Run. Een gesprek over trainen voor...

• Studenten van de Universiteit Maastricht hebben de Nederlandse finale van de studentencompetitie Ecotrophelia gewonnen. Met een drinkazijn op basis van appelciderazijn, fruit en kruiden wonnen zij de eerste prijs