Groen licht voor bachelor programma Digital Society

Onlangs ontving  de UM de officiële bevestiging van de NVAO (Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie) dat het nieuwe bachelorprogramma Digital Society aan alle verwachte normen voldoet.

De Faculty of Arts and Social Sciences verwelkomt in september 2019 de eerste studenten voor dit nieuwe programma. In het NVAO-rapport werden het programmateam en de faculteit gecomplimenteerd met dit 'eigentijdse initiatief, dat in een duidelijke maatschappelijke behoefte voorziet met een voorstel van hoge kwaliteit'. In het rapport (eerder in mei ontvangen in mei), zegt het panel:

Het panel was onder de indruk van de manier waarop de visie van de Bachelor Digital Society is uitgewerkt in de beoogde eindkwalificaties en het profiel van het programma. Het panel juicht toe dat het profiel en de visie direct betrekking hebben op problemen in onze huidige digitale samenleving. Het nieuwe programma is goed ingebed in de faculteit en ontwikkeld door een gepassioneerd kernteam van experts. Vanwege hun expertise en passie heeft het kernteam, dat ondersteund werd door vele collega's binnen de faculteit, het potentieel om internationaal toonaangevend te worden op dit gebied.