UM alumni willen de gezondheidszorg ‘chaingen’

Opnieuw hackathonsucces voor Consense Data Exchange! De startup hebben de Health Track of the 2018 Blockchaingers Hackathon gewonnen die van 5 tot 8 april in Groningen werd gehouden.

48 uur, 7 teamleden en de uitdaging to ‘chainge’ the wereld van de gezondheidszorg door middel van nieuw wetenschappelijk onderzoek. Het zevenkoppige Consense team bestond uit Marta Giralt (Consense CEO), Oskar Person (Consense CTO), Laura Thiel (Consense Business Developer) en Bartosz Czaszyński (TU Delft/ DeLoitte) en Taghi Aliev (CERN), allen UM-alumni, ondersteund door Dominic Quentin and Maciej Wróblewski.

De winnaars schreven hun overwinning toe aan de kracht van hun gezamenlijke inspanning en de steun van Brightlands. Naast een financiële beloning kreeg het Consense team een uitnodigingen om deel te nemen aan een 'acceleration track' aangeboden door het UMCG in Groningen en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Daarmee kunnen ze hun 'matchmaking' systeem en toestemmingsformulieren voor deelnemers aan wetenschappelijk onderzoek verder ontwikkelen.

Bekijk de video - vanaf 01:44:00 - voor hun laatste pitch:

Klik hier voor een interview met team Consense.