Studente Gezondheidswetenschappen wint Student Research Award

Tijdens de jaarlijkse Student Research Conference (SRC) van de VSNU op 11 november jl. heeft Guna Schwanen, studente Gezondheidswetenschappen, de Student Research Award gewonnen voor het beste bacheloronderzoek van Nederland en Vlaanderen in de categorie ‘recht, economie en maatschappij’. Ze ontving deze prijs voor haar onderzoek naar de relatie tussen zelfcompassie en sociale angst.

De SRC is een jaarlijkse conferentie met als doel bacheloronderzoek in de schijnwerpers te zetten en het enthousiasme van studenten voor wetenschappelijk onderzoek aan te wakkeren en te vergroten. Studenten krijgen de unieke kans hun undergraduate onderzoek aan elkaar en aan een breed publiek te presenteren. Tevens krijgen zij de mogelijkheid om de wetenschappelijke praktijk te ervaren door een conferentie te bezoeken.

De Student Research Award wordt toegekend door een jury van hoogleraren, docenten en lectoren. Zij letten op de kwaliteit van het onderzoek, maatschappelijke relevantie, originaliteit en presentatievaardigheden van de student. De geselecteerde papers worden gepubliceerd in een e-journal. Als excellente FHML studente nam Guna deel aan het Marble+ programma van de FHML.

guna_schwanen_studente_gezondheidswetenschappen_wint_student_research_award_2015
Guna Schwanen (derde van rechts)

The Student Research Award is awarded by a jury of professors. The jury reviews the papers individually and visits the workshops. The jury pays attention to the quality of research, the relevance to society, originality and the presentation skills of the student. All selected papers will be published in an (e)-journal. As an excellent Health Sciences student Guna participated in the Marble+ programme.

• De Grote Gracht is rijkelijk voorzien van historische gebouwen met bijzondere verhalen. Ook deze keer bevindt onze ‘verborgen parel’ zich in deze Maastrichtse straat, op huisnummer 76: de (fietsen)kelder.

• Since Hungary took over the rotating presidency of the EU Council on July 1st, its Prime Minister Viktor Orbán has embarked on a widely criticized peace mission for Ukraine, including meetings with leaders of Russia and China. This has led to much speculation about what the next six months of the...

• “We zijn pioniers van een nieuwe tak van engineeringwetenschappen, niet alleen voor Maastricht, maar voor de wereld.” Zegt Francesco Ferrari over de groep van dertien studenten, waaronder hijzelf, die in juli als eerste het bachelordiploma Circular Engineering kreeg.