Inkomen na ongeval op werk niet goed beschermd

'Nederland is echt een uitzondering in Europa op dit vlak', zegt Malva Driessen, docent Sociaal Zekerheidsrecht aan de Universiteit Maastricht en een van de onderzoekers.

De inkomensbescherming van slachtoffers van arbeidsongevallen en beroepsziekten in Nederland blijft achter bij de internationale normen. Dat schrijven wetenschappers verbonden aan de Universiteit Maastricht in een onderzoeksrapport. Volgens hen voldoet de schadecompensatie bij beroepsrisico's niet aan de eisen van de internationale arbeidsorganisatie ILO, onderdeel van de Verenigde Naties.

Lees het volledige artikel.

• De Grote Gracht is rijkelijk voorzien van historische gebouwen met bijzondere verhalen. Ook deze keer bevindt onze ‘verborgen parel’ zich in deze Maastrichtse straat, op huisnummer 76: de (fietsen)kelder.

• Since Hungary took over the rotating presidency of the EU Council on July 1st, its Prime Minister Viktor Orbán has embarked on a widely criticized peace mission for Ukraine, including meetings with leaders of Russia and China. This has led to much speculation about what the next six months of the...

• “We zijn pioniers van een nieuwe tak van engineeringwetenschappen, niet alleen voor Maastricht, maar voor de wereld.” Zegt Francesco Ferrari over de groep van dertien studenten, waaronder hijzelf, die in juli als eerste het bachelordiploma Circular Engineering kreeg.