13 mrt
12:00

Promotie mw. Anna-Sophie Oertzen, MSc.

Promotores: prof.dr. G. Odekerken; prof. B. Mager, Technical University of Applied Sc. Keulen, D.

Trefwoorden: co-creatie van diensten, innovatie van diensten, ontwerp van diensten, dienstenmanagement, dienstenmarketing

"The Co-Creation of Services"

Het co-creëren van diensten heeft veel enthousiasme opgeroepen bij zowel onderzoekers als mensen uit de praktijk, en dat maakt het een breed toegepast concept en een door velen genoemd ideaal. Te midden van deze hype over co-creatie is er echter ook steeds meer erkenning voor het feit dat niet iedere poging tot co-creatie leidt tot een succesvol resultaat. Mensen ervaren intuïtief de waarde van samenwerking tijdens het ontwerpen, ontwikkelen, leveren en gebruiken van diensten, maar begrip van hoe co-creatie echt werkt, blijft beperkt. Dit proefschrift verduidelijkt, valideert empirisch en bevordert het begrip van de voordelen en het proces van co-creatie van diensten. De interdisciplinaire, multimethode-aanpak ervan integreert expliciet de onderling gerelateerde disciplines van dienstenmanagement/-marketing, serviceontwerp en servicevernieuwing.