20 nov

2e privatissimum formeel belastingrecht

Verslag

16 December 2014​

Op 20 november 2014 heeft het tweede privatissimum formeel belastingrecht plaatsgevonden aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van Maastricht University. De organisatie was in handen van mr. J.J.A. Augustin (Belastingdienst), mr. dr. N.H.A. Gorissen (Maastricht University) en mr. E.J.M. Rosier (Thuis & partners advocaten). De organisatie gaf voorafgaand aan het privatissimum weer dat de zogenaamde ‘Chatham House Rule’ geldt, waarmee zij willen benadrukken dat de deelnemers vrij zijn om te spreken als individu, los van de organisatie waarvan zij deel uitmaken. De informatie die de deelnemers krijgen mag gebruikt worden, maar er wordt daarbij belang gehecht aan de anonimiteit van degene die binnen de muren spreekt, zodat een ieder aangemoedigd wordt om vrij te discussiëren.

Deze vrije discussie heeft zeker plaatsgevonden tussen de deelnemers (werknemers van de Belastingdienst, professoren, docenten en studenten van Maastricht University, mediators en advocaten) naar aanleiding van het onderwerp van het 2e privatissimum, namelijk Mediation. De aanleiding voor deze onderwerpskeuze is de voorgestelde wettelijke inbedding van mediation (Wetsvoorstel Wet bevordering van mediation in het bestuursrecht, Kamerstukken 33727). De inleidingen werden verzorgd door dhr. Cyril Janssen en dhr. Jeroen Verstege. Het belang van de technieken van mediation, de voordelen van mediation, maar ook de voorwaarden om mediation een succes te laten zijn, zijn aan de orde gekomen.

• 02 sep

Opening Academisch Jaar 2024/25

Maandag 2 september van 15.30 tot 17.00 uur openen we feestelijk het nieuwe academisch jaar in Theater aan het Vrijthof.

• 23 sep 23 sep

Lezingenserie Recht en populaire cultuur

Klik voor meer informatie op EN rechts bovenaan deze pagina

• 12 okt

Bachelor Open Dag

Tijdens de Bachelor Open Dag kun je écht sfeer proeven en een goed beeld krijgen van onze bacheloropleidingen, de unieke manier van onderwijs, de universiteit en het leven in onze studentenstad Maastricht.