Wanneer mag een bedrijf beweren dat hagelslag supergoed voor je is?

Stel, je bent chocoladerepenfabrikant en je weet dat cacao positieve effecten op de gezondheid heeft. Mag je dan op je chocoladereep zetten dat-ie goed voor je is? Alie de Boer (voedingswetenschapper bij de UM-campus Venlo) weet precies hoe het zit in een wereld waarin elk product zo'n beetje een 'gezondere' of 'bewuste keuze' is. Hoe zit het überhaupt met de geloofwaardigheid van dit soort claims? Vanaf dinsdag 21 februari 20.30 uur is haar college te zien via de Universiteit van Nederland

• De Universiteit Maastricht is actief binnen het Young European Research Universities Network. Kernwaarden: innovatie, openheid en ruimte voor talent.

• Karlien Strijbosch deed promotieonderzoek naar Senegalese migranten die onvrijwillig terugkeerden na een verblijf in Europa. Ze liep aan tegen muren van zwijgzaamheid, wantrouwen en schaamte. Een gesprek met Karlien Strijbosch en haar promotor Valentina Mazzucato over een onderzoek dat noodzakelijke...

• Na jaren van turbulentie, heeft het leven van alumna Lea Vink een vlucht genomen in Wenen. Ze kan er nieuwe stappen zetten in haar loopbaan op het kruispunt van luchtvaart en organisatiepsychologie. Ook op persoonlijk gebied lacht het geluk haar toe sinds haar transitie van man naar vrouw.