Twee Master's Thesis Awards voor FASoS studenten

Twee FASoS master studenten hebben tijdens de academische zitting van de Dies Natalis 2020 een Student Award ontvangen.

Sem Duijndam kreeg een prijs voor zijn scriptie ‘Public perceptions of climate change in the European Union: quantitative inquiry on spatial and temporal determinants’. Sem is alumnus van de research master European Studies, zijn supervisor was Dr. Luana Russo.

Nicolle Becke Franco kreeg een prijs voor haar onderzoek naar de impact van mobiliteit en immobiliteit op jonge migranten in Duitsland tijdens hun onderwijs. Nicolle heeft de masteropleiding Globalisation and Development Studies afgerond.

• Filosofe Maud Oostindie van de Universiteit Maastricht is één van de nieuwe ‘Faces of Science’ die vandaag gepresenteerd werden door de KNAW. Via blogs en vlogs gaat zij laten zien hoe haar leven als beginnend wetenschapper eruitziet.

• Levende hersenen in een laboratorium en onderzoek naar internetvrijheid. Maar liefst twee wetenschappers van Universiteit Maastricht zijn dit jaar genomineerd voor de Klokhuis Wetenschapsprijs. Breng jij ook je stem uit?

• Klimaat, oorlog en oplevend nationalisme: mondiale samenwerking rammelt aan alle kanten. Toch pleit hoogleraar Mathieu Segers nog voor Europees leiderschap: ‘Als dood en verderf om zich heen grijpen, en er eigenlijk geen licht meer lijkt te zijn, ontstaan vaak de meest briljante plannen.’