Rianne Letschert treedt toe tot de raad van toezicht van het Catharina Ziekenhuis

De raad van toezicht van het Catharina Ziekenhuis heeft prof. dr. Rianne Letschert benoemd tot lid van de raad van toezicht. Rianne Letschert volgt Alexandra van Huffelen op, die als gevolg van haar zetel in de Eerste Kamer afscheid heeft genomen.

Prof. dr. Rianne Letschert (1976) studeerde Internationaal Recht aan de Universiteit van Tilburg, de Universiteit van Amsterdam en de Universiteit van Montpellier. In 2011 werd Letschert benoemd tot hoogleraar op de nieuwe leerstoel Victimologie en Internationaal Recht aan de Universiteit van Tilburg. Momenteel is zij werkzaam als rector magnificus aan de Universiteit van Maastricht.

Tiny Sanders, voorzitter raad van toezicht het Catharina Ziekenhuis: “Wij zijn zeer verheugd met de benoeming van Rianne Letschert.  Zij brengt zowel bestuurlijke kennis als ervaring mee in omgevingen waar zorg voor mensen centraal staat”.

• Negen onderzoekers van de Universiteit Maastricht (UM) profiteren dit jaar van een subsidie uit het Research Development Fund (RDF) van het Worldwide Universities Network (WUN). In totaal zijn in de subsidieronde 2019-2020 15 onderzoeksprojecten geselecteerd uit 31 aanvragen. De UM neemt deel in 7...

• Bodemzorg Limburg start, in samenwerking met Universiteit Maastricht, met de bouw van de zonneweide op de Belvédèreberg.

• De Keuzegids Bachelors 2020 laat zien dat de drie Liberal Arts colleges van de Universiteit Maastricht onveranderd tot de Nederlandse top behoren. Het University College Maastricht, het University College Venlo én het Maastricht Science Programme bestendigen dan ook hun kwaliteitszegels.