Rianne Letschert: “Schade voor UM en regio als taalplannen doorgaan”

Politiek Den Haag zadelt de Universiteit Maastricht met een groot probleem op als het Nederlands een (te) dominante positie in de (meeste) bacheloropleidingen zou krijgen. Dan komt onder meer de rol van de universiteit als economische motor, ooit opgericht om de provincie na de mijnsluitingen een nieuwe impuls en toekomst te geven, in gevaar, zegt de voorzitter van het college van bestuur, Rianne Letschert.

• Vorig jaar september is de samenwerking bekrachtigd tussen het project ‘DATASET’ van het Noord-Limburgse Fieldlab TISL en Logistiek Digitaal (onderdeel van het DIL programma). Namens het DATASET onderzoeksteam overhandigde Gerwin Zomer op vrijdag 12 juli het evaluatierapport van de Digital Readiness...

• De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek heeft dr. Marieke Hopman en dr. Guleid Jama financiering toegekend voor hun nieuwe onderzoeksproject CHILD-WAR.

• YUFE is thrilled to announce that its student program, the YUFE Student Journey, evolves into OpenYUFE, enabling students to apply all year long.