Professor Pieter Jan Kuijper wint Maastricht Prijs voor Internationaal Recht

Professor Kuijper heeft de eerste Maastricht Prijs voor Internationaal recht gewonnen. Zijn werk op het gebied van zowel Europees recht als internationaal handelsrecht en zijn academische publicaties waren de motivatie voor de jury om professor Kuijper deze prijs toe te kennen.

Kuijper heeft een lange, indrukwekkende opgebouwd op het gebied van internationaal en Europees recht, met name bij het ontdekken van verbindingen tussen deze twee aandachtsvelden. Gedurende zijn carrière heeft hij zowel in academische als internationale organisaties gewerkt. Deze enorme rijkdom aan ervaring heeft hem in staat gesteld inzichten vanuit zijn juridische werk in de EU en Wereldhandelsorganisatie in te brengen in zijn academische werk. De praktische vertalingen hiervan zijn terug te zien in vinden in zijn werk als docent en wetenschapper.

Maastricht prijs voor Internationaal Recht
Universiteit Maastricht en de Rechtenfaculteit, in samenwerking met de gemeente Maastricht, heeft deze prijs voor het eerst toegekend op 8 december 2016. De Maastricht Prijs voor Internationaal Recht is de opvolger van de Den Haag Prijs voor Internationaal Recht. De prijs, die elke vijf jaar wordt uitgereikt, is bedoeld voor senior academici en wordt toegekend aan voor buitengewone bijdragen in publiek of privaat Internationaal Recht.