Nieuws

• Het percentage vrouwelijke hoogleraren aan de UM is inmiddels 29,7%. Daarmee komt de UM op een gedeelde tweede plaats in de Monitor Vrouwelijke Hoogleraren 2019, samen met de Universiteit Leiden.

• Het Feel Good ontbijt is een gezamenlijk initiatief van cateraar Albron, Stichting Met je hart en de Universiteit Maastricht.

• He is betrokken bij de verbetering van het onderwijs binnen FHML en ook binnen Maastricht University.

• In twee Maastrichtse wijken, Mariaberg en Randwyck, gaan ongeveer vierhonderd studenten van Zuyd Hogeschool en Universiteit Maastricht samen met bewoners aan de slag om oplossingen te zoeken voor problemen rondom leefbaarheid.

• Eerder dit jaar ontving Jos Kleinjans, hoogleraar Milieugezondheidkunde aan de Universiteit Maastricht (UM), uitsluitsel over een jarenlange miljoenenbijdrage voor zijn geesteskind, de Brightlands e-Infrastructure for Neurohealth (kortweg BReIN). Dit nieuwe onderzoeksinstituut moet op het gebied van...

• joordens en claessens

Is time on our side?

Paleontologie en evolutiebiologie waren tot nu toe geen grote wetenschapsgebieden aan de UM. Dat gaat de komende jaren veranderen, zeggen de recent begonnen hoogleraren José Joordens en Leon Claessens.

• Rector Magnificus prof. dr. Rianne Letschert ondertekende vandaag, vrijdag 25 oktober, de San Francisco Declaration on Research Assessment (DORA).

• mollgaard

Van Viking tot decaan

Een gesprek met de Deense Peter Møllgaard, hoogleraar Industrial Organisation en decaan van de Maastricht School of Business and Economics (SBE) over rolmodellen, sport, familie, duurzame energie en de beste risotto. 1 November a.s. houdt hij zijn inaugurele rede.