UM bij beste 4 WTO Moot Court teams van de wereld

Groot succes voor Universiteit Maastricht bij de internationale moot court competitie op het gebied van WTO recht. Het vierkoppige UM team dat in maart een Europese ronde won, nam het in de laatste ronde op tegen de 25 beste teams wereldwijd en bereikte de halve finale.

Law_wto

De internationale ronde van de prestigieuze moot court competitie werd van 19 – 21 juni gehouden in Genève en trok 99 teams uit de hele wereld. Het UM team bestond uit master studenten Elli Zachari, Florence Berten, Caroline Hammacher en Gerardo Navarro, en werd gecoacht door Iveta Alexovicova en Denise Prevost.

Na een uitstekende prestatie in de voorronde en in de kwartfinales, bereikte het team de halve finales van deze competitie met daarin de vier beste teams ter wereld. Helaas verloor ons team daar van het Graduate Institute of International and Development Studies uit Genève, de latere winnaar van deze competitie.

De uitstekende prestatie van ons team werd verder versterkt door het winnen van de prijs voor de beste schriftelijke ‘submission for the complainant’ en de beste schriftelijke ‘submission overall’ in de internationale ronde. Deze prijzen zijn een aanvulling op de reeds eerder gewonnen prijzen tijdens de Europese regionale ronde van deze competitie voor beste schriftelijke ‘submissions for the complainant, respondent and overall’, en voor ‘best orator in the preliminary and semi-final rounds’ toegekend aan Elli Zachari.

Het succes van het team dit jaar bevestigt onze uitmuntende reputatie in deze hoogwaardige competitie en daardoor op het gebied van internationaal handelsrecht. De waardevolle bijdrages van collega’s die deelnamen aan de oefensessies wordt zeer op prijs gesteld, net zoals de financiële steun van de faculteit.