Lizzy Boots genomineerd voor Young Outstanding Researcher Award

De Young Outstanding Researcher Award is een talentprijs voor jonge onderzoekers die uitzonderlijke wetenschappelijke prestaties combineren met grote maatschappelijke relevantie op het gebied van dementie in Nederland. Naast de prijs ontvangt de winnaar 100.000 euro om het dementieonderzoek voort te zetten. De prijs wordt uitgereikt door Alzheimer Nederland.

Dr. Lizzy Boots is psycholoog en werkt sinds 2012 als onderzoeker bij het Alzheimer Centrum Limburg (onderdeel van Universiteit Maastricht/MUMC+). Haar onderzoek richt zich op het voorkomen van overbelasting bij mantelzorgers van mensen met dementie.

Partner in Balans biedt ondersteuning tijdens de pandemie en daarna
De corona pandemie maakte ondersteuning op afstand noodzakelijk, maar ook daarna blijft het zoeken naar oplossingen voor de steeds groter wordende groep mensen met dementie en hun naasten. Om ondersteuning te kunnen blijven bieden, onderzoekt Lizzy geschikte methoden, zoals de online cursus Partner in Balans. Door de cursus ervaren mantelzorgers meer zelfvertrouwen en controle, wat een positief effect heeft op hun kwaliteit van leven.

Bekijk de video van Alzheimer Nederland waarin dr. Lizzy Boots meer uitleg geeft over haar project.

• Vorig jaar september is de samenwerking bekrachtigd tussen het project ‘DATASET’ van het Noord-Limburgse Fieldlab TISL en Logistiek Digitaal (onderdeel van het DIL programma). Namens het DATASET onderzoeksteam overhandigde Gerwin Zomer op vrijdag 12 juli het evaluatierapport van de Digital Readiness...

• De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek heeft dr. Marieke Hopman en dr. Guleid Jama financiering toegekend voor hun nieuwe onderzoeksproject CHILD-WAR.

• YUFE is thrilled to announce that its student program, the YUFE Student Journey, evolves into OpenYUFE, enabling students to apply all year long.