Eerste editie van Promovendi-meeting voor Pensioenen

Vandaag, op donderdag 23 juni 2016, vindt de eerste editie van de promovendi-meeting pensioenen plaats. Deze promovendi-meeting is een initiatief van het Institute of Transnational and Euregional cross border cooperation and Mobility / ITEM van de Universiteit Maastricht en Tilburg University waarbij wetenschappelijke staf en promovendi samenkomen.

Deze promovendi-meeting streeft ernaar om alle promovendi en onderzoekers op het gebied van pensioenen en samenhangende vakgebieden samen te brengen. Het algemene doel is om het multidisciplinaire onderzoek op pensioengebied en de samenwerking tussen de verschillende disciplines te stimuleren. Daarbij krijgen de promovendi de kans om hun netwerk te vergroten, hun onderzoek te toetsen en onderling feedback uit te wisselen gedurende diverse pitches en workshops. Hierbij is aandacht voor pensioencommunicatie, grensoverschrijdende juridische en fiscale pensioenproblematiek en de benadering vanuit Econometrie.

In het kader van pensioenen speelt het expertisecentrum ITEM een belangrijke rol op het gebied van onderzoek met betrekking tot grensoverschrijdende pensioenproblematiek. Zo lopen er momenteel diverse promotie-onderzoeken op het gebied van dit onderwerp.

Voor meer informatie over promotieonderzoeken van ITEM, zie ITEM Research:

• Het Institute for Transnational and Euregional cross border cooperation and Mobility / ITEM is per februari 2017 op zoek naar versterking van haar team in de vorm van:  Stagiaire communicatie; Stagiaire 'Event organizer ITEM'; Stagiaire (1.0 fte) (Monitoring Service Grensoverschrijdende...