Een succesvolle Master Open Dag

Het was zaterdag fris maar zonnig en droog, prima herfstweer dus voor een open dag aan de Universiteit Maastricht. De zes faculteiten verwelkomden in totaal 1582 aankomende master studenten die meer wilden weten over de studieprogramma’s.

Alle informatiemarkten, workshops en presentaties werden drukbezocht. Er was gelegenheid om huidige UM-studenten te ontmoeten en hun ervaringen te horen met het studeren en wonen in Maastricht. UM-medewerkers beantwoordden vragen over aanmeldingsprocedures, toelatingseisen en loopbaanmogelijkheden.

Master Open Dag Presentaties

Twee derde van de bezoekers was Nederlands, de meeste buitenlandse studenten kwamen uit Duitsland, België, Italië en Roemenië. Het drukbezochtst waren de Faculty of Medicine, Health and Life Sciences, de School of Business and Economics en de Faculty of Psychology and Neuroscience, in die volgorde.

Reacties

De bezoekers waren over het algemeen zeer te spreken over de open dag. Voor Tom de Vries was het de eerste keer in Maastricht. De student uit Reewijk (Zuid-Holland) vond de stad vriendelijk en de vlaai heerlijk. “Ik ben gekomen voor Data Science and Decision Making en had eigenlijk geen verwachtingen, maar de presentaties waren goed en boeiend. Ik heb Finance gedaan en ben me dus aan het heroriënteren, maar mijn eerste indruk hier is uitstekend.”

“I loved it”, zei een enthousiaste Emily Olsen uit Boston. “Echt een warm bad en zeer informatief. Ik kwam voor UNU-Merit en heb veel geleerd over werken voor de VN, visa-aanvragen en huisvesting. Natuurlijk is de stad van een iets andere orde dan waar ik vandaan kom, maar de Maas is geweldig.”

Heb je de Open Dag gemist?

Geen nood: over een paar maanden is er weer een Master Open Dag. De datum: zaterdag 7 maart. Klik hier als je op de hoogte gehouden wilt worden.

En bekijk ook nog even onze eventpagina op Facebook.