Een heldhaftige dag voor langdurige zieke kinderen

Een dag om niet snel te vergeten. Om je even niet ziek te voelen. Een dag waarop je in de huid van een brandweerman, politieagent, ambulanceverpleegkundige of militair kunt kruipen. Je klimt in de hoogwerker, spuit met een tankautospuit en kijkt in de ambulance. En je bent de “held van de dag”.

Onder de noemer ‘een dag niet ziek’ organiseert Match Maastricht samen met Circumflex en Saurus en de hulpdiensten op zaterdag 15 juni 2019 een speciale dag voor langdurig zieke kinderen.

De kinderen worden tussen 11.00 en 12.00 uur door de voertuigen van de hulpdiensten opgehaald bij het ziekenhuis. Zij brengen de kinderen via een route over o.a. de Groene Loper naar Adelante. Na de City Tour krijgen ze een lunch en zijn er allerlei activiteiten met hulpdiensten. Na 15.00 uur worden de kinderen weer teruggebracht naar het MUMC+.

Een goede match

Het initiatief voor de dag is genomen door Martijn Weyenberg, projectleider Match. Match is een project van de UM en de gemeente. Het doel is om studenten en andere lokale bewoners met elkaar in contact te brengen en meer betrokken te maken bij de stad. De dag wordt daarom ondersteund door een samenwerkingsverband van studentenverenigingen en leden van de Rotary.

Voor meer informatie en aanmelden klik hier.

Meer informatie en aanmelden