Met Universitas Padjadjaran in Indonesia

De impact van een internationaal rechtsproject

De afgelopen vijf jaar heeft de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Maastricht samen met Mundo een project geïmplementeerd om onderwijs en onderzoek in internationaal recht te versterken aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van Universitas Padjadjaran (UNPAD) in Bandung, Indonesië. Het project werd gefinancierd door het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken via zijn NICHE-programma, dat beheerd wordt door de Nuffic.

Het project werd voltooid in 2019. Het project was bedoeld om het personeel van de afdeling internationaal recht van UNPAD in staat te stellen beter onderwijs aan te bieden, met behulp van een studentgerichte leerbenadering (probleemgestuurd leren). De inhoud van cursussen die door UNPAD worden aangeboden, is herzien en bijgewerkt. UNPAD-personeel werd ook opgeleid in onderzoeksmethodologie, in het publiceren van artikelen in internationale tijdschriften, in taalvaardigheden en het gebruik van legaal Engels. Een gebouw van de faculteit op de Jatinangor Campus werd verbouwd om state-of-the-art onderwijs te vergemakkelijken, inclusief kamers voor tutorials voor kleine groepen, voor zelfstudie, twee rechtszalen, een grote personeelsruimte.

Deze korte video, volledig geproduceerd door UNPAD, toont het belang en de impact van een dergelijke samenwerking voor de rechtenfaculteit van UNPAD.