94e plek voor UM in THE World University Rankings

De Universiteit Maastricht behaalt de 94ste plaats in de nieuwste editie van de Times Higher Education (THE) World University Rankings 2016-2017 en daalt daarmee licht ten opzichte van plek 88 vorig jaar. De universiteit scoort voornamelijk hoog op internationale uitstraling (o.a. percentage buitenlandse staf en studenten).

Vergeleken met de Nederlandse universiteiten, staat de Universiteit Maastricht op de 8ste plek (van de 13). De UM scoort het hoogst op internationale uitstraling (96.0), gevolgd door ‘opdrachten uit het bedrijfsleven’ (85.7) en citaties (84.4). Minder hoog, maar nog steeds bovengemiddeld, zijn de scores op onderzoek (48.6) en onderwijs (39.2).

De THE World University Ranking is gebaseerd op 13 strenge en uitgebreide prestatie-indicatoren voor onderwijs, onderzoek, kennistransfer en internationalisering. Data over citaties zijn gebaseerd op Scopus, een internationale databank over wetenschappelijke publicaties.

De volledige ranking is te bekijken op de website van THE.