43e Dies Natalis viering

Global Challenges – Future Imaginations

De UM vierde op 25 januari 2019 haar 43e Dies Natalis in de Sint Janskerk. Rond het thema ‘Global Challenges, Future Imaginations' hield minister Sigrid Kaag de Dies-lezing en er werden twee eredoctoraten toegekend. Tijdens de ceremonie kende de Rector Magnificus verder nog de Wynand Wijnen Onderwijs Prijs toe, de Dissertatieprijs en de Master Student Prijzen.

Prijzen

De Wynand Wijnen Onderwijsprijs, voor medewerkers die een uitzonderlijke bijdrage leverden aan het Maastrichtse onderwijs, ging naar Fabienne Crombach. Ze coördineert PREMIUM, het UM honours programma voor masterstudenten.

De Dissertatieprijs 2018, dit jaar voor het beste proefschrift van de vier faculteiten in de binnenstad, ging naar Hortense Jongen van de Faculteit der Cultuur- en Maatschappijwetenschappen. Haar proefschrift droeg de titel: ‘Combating corruption the soft way: The authority of peer reviews in the global fight against graft.’

De Master Studentenprijs 2018 werd uitgereikt aan negen studenten, afkomstig van de zes faculteiten, voor hun uitstekende masterscripties.

Bekijk ook het Dies Natalis videoverslag van het studenten videoteam

Of bekijk alle video's van de Dies Natalis 2019