Monfrance, M., Haelermans, C., & Schils, T. (2024). Effects of summer schools: Who benefits the most?PLOS ONE, 19(4), Article e0302060. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0302060
Monfrance, M., Smeets, C., Hendrickx, S., & Haelermans, C. (2022). Monitoren en evaluation. Derde analyse: Onderzoeksrapport voor Udens college. Maastricht University. ROA External Reports
Monfrance, M., & Schils, T. (2022). Sociaal-Emotionele ontwikkeling: inzichten vanuit literatuur en onderzoek. Paper presented at Marktplaatsbijeenkomst Onderwijswerkplaats Limburg, Horst, Netherlands.
Somers, M., Monfrance, M., Esposito, S., & Sicking, K. (2022). Admission Procedures and the Diversity of the Student Population: A quantitative analysis of selection procedures of bachelor programmes at Dutch universities and a qualitative deep dive at Maastricht University. Maastricht University.
Leenders, H., de Jong, J., Monfrance, M., & Haelermans, C. (2021). Samenwerken met ouders van zorgleerlingen. Orthopedagogiek: Onderzoek en Praktijk, 60(6), 269-282.