In Memoriam dr. ir. Arno Muijtjens

Op 2 april is Arno Muijtjens na een ziekbed van enkele maanden overleden. Dit bericht heeft ons zeer geschokt. Sinds 1995 werkte Arno als Universitair Hoofddocent bij de vakgroep Onderwijsontwikkeling & Onderzoek. 39 jaar geleden -op 1 april 1980- begon zijn universitaire carrière bij de Universiteit Maastricht.

Arno was een van de kernspelers van de vakgroep. Hij was een bevlogen leermeester en onderzoeker. Met veel geduld heeft hij velen van ons de fijne kneepjes van de methodologie en statistiek bijgebracht. Vele generaties promovendi vroegen hem om methodologische raad. Niet alleen in Maastricht, maar vanuit alle windhoeken van de wereld vroegen onderzoekers advies bij Arno. Hij was als methodoloog en docent ook zeer actief in het buitenland. In 2018 stopte hij geheel tegen zijn zin met zijn nationale en internationale werk; hij had de pensioengerechtigde leeftijd al in 2015 bereikt. Hij had nog graag jaren door willen gaan.

Arno omarmde het leven: hij ging graag en veelvuldig op vakantie, hij zong en speelde gitaar in zijn eigen band, hij genoot van eindeloze wandelingen met Ineke -zijn vrouw- en vrienden. Hij was een echt gezelschapsmens en bovenal genoot hij van Ineke, zijn (schoon)kinderen en kleinkinderen. Hij heeft gelukkig de geboorte van zijn vierde kleinkind nog mee kunnen maken.

We zullen Arno herinneren als een zeer deskundige, betrokken, warme en lieve collega. We zijn er trots op dat we je collega mochten zijn. Arno we gaan je missen.

Zijn vrouw Ineke, (schoon)kinderen en kleinkinderen wensen we veel sterkte toe bij dit verlies.

Collega’s Vakgroep Onderwijsontwikkeling en -Onderzoek