Kendra Valck volgde een coachingstraject

“Leuk en leerzaam, het heeft mij absoluut geholpen”

Kendra Valck

Een goede leidinggevende worden, dat was voor Kendra Valck de reden om bij het Staf Career Centre aan te kloppen. Achteraf is ze blij dat ze die stap gezet heeft. “Ik ben een klein half jaar gecoacht en het was een heel leuk en leerzaam traject. Het heeft mij absoluut geholpen.”

De 32-jarige Kendra uit Amerika is sinds driekwart jaar Head of Marketing Communications van de School of Business and Economics. Dat is de afdeling waar ze drie jaar geleden begon als communicatieadviseur. Dat ze van rol zou wisselen in het team, maakte haar wat onzeker. “Bovendien had ik nog nooit een team geleid. Het leek me goed om ondersteuning te zoeken in mijn ontwikkeling als manager. Toen ik dat na afloop van mijn sollicitatiegesprek met de directeur van de school besprak, adviseerde zij mij om naar het Staf Career Centre te gaan.”

Loslaten

In het eerste contact met het SCC kreeg ze het advies een coaching traject te starten. “In het intakegesprek stelt de coach allerlei vragen: wie je bent, wat je doet en waar je in je werk tegenaan loopt. Voor mij was dat het leren loslaten van mijn oude rol en vertrouwen krijgen in mijzelf als leidinggevende.”

Het coachingstraject pakte heel anders uit dan Kendra verwacht had. “Ik dacht dat ik algemene managementadviezen zou krijgen, maar het is veel meer dan dat. Ik kreeg meer inzicht in mezelf op een dieper niveau. Je gaat je eigen gedrag analyseren en beter begrijpen; je krijgt inzicht in hoe je in bepaalde situaties reageert. Die bewustwording helpt om anders met sommige situaties om te gaan. Zo heb ik bijvoorbeeld geleerd om meer los te laten en te delegeren. En als ik nerveus ben, blijf ik rustig en ga ik niet meer zo veel praten; dat deed ik voorheen wel.”