26 jan

Workshop Pin Yin (Chinees) bij de nonnen van Vught

De Alumnikring Noord-Oost Brabant nodigt je uit

Graag nodigen we jullie uit voor wel een heel bijzondere alumni bijeenkomst. Jullie kunnen namelijk op donderdag 26 januari 2017 een kijkje nemen achter de schermen van het wereldberoemde instituut; Regina Coeli, ofwel “de Nonnen uit Vught”. Hier zullen we een workshop PinYin volgen (ofwel vereenvoudigd Chinees).

Regina Coeli verzorgt al ruim 50 jaar taaltrainingen Engels, Nederlands, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Portugees en Chinees. De intensieve trainingen vinden bijna altijd plaats op locatie in Vught. Het betreft intensieve maatwerk taaltrainingen die op individuele basis worden gevolgd. Mensen uit de hele wereld vinden “de Nonnen uit Vught”.

Speciaal voor onze Alumnikring ontwikkelt een Chinese taaltrainer een workshop PinYin. In deze kennismaking krijgen we de basis beginselen van het PinYin uitgelegd als ook een vleugje cultuur. Aan het leren lezen en schrijven van Chinese karakters wordt pas aandacht besteed wanneer je een bepaald niveau van spreken en begrijpen van de Chinese taal hebt. Tot die tijd leer je Chinees via het Pinyin: het latijns alfabet met speciale accenten om de tonen aan te geven.

Na deze workshop zullen we onder het genot van een drankje ervaringen uitwisselen over deze interessante avond.

Programma:
19.00 uur - Ontvangst en registratie Regina Coeli (Martinilaan 12, 5262 BR Vught)
19.30 uur - Start workshop
21.30 uur - Borrel en mogelijkheid tot rondleiding
22.30 uur - Einde avond

Je kunt je aanmelden voor deze bijeenkomst via email alumni@maastrichtuniversity.nl of telefonisch (043-3885221).