15 mrt
UnliMited-Students presenteert een interactieve lezing over

'What does it mean to be healthy to you?'

Wat betekent het voor jou om gezond te zijn? Wat betekent je goed voelen voor jou?

UM’s UnliMited-Students Netwerk organiseert een interactieve lezing door Prof. Caroline van Heugten op dinsdag 15 maart 2022 vanaf 17.00 in de Aula, Minderbroedersberg 4-6. Noteer de datum en kom luisteren en meepraten om deze vragen met elkaar te beantwoorden. Je kunt de lezing ook via livesteam volgen (zie onder).

In 1948 definieerde de Wereldgezondheidsorganisatie gezondheid als de afwezigheid van ziekte, vrij zijn van ziekte of letsel. Geldt dit nog in 2022? Laten we eens kijken naar meer hedendaagse opvattingen over gezondheid en onze ervaringen delen. Volgens Caroline is gezondheid een staat van welzijn. En hoe is dat voor jou?

Caroline van Heugten is hoogleraar klinische neuropsychologie bij de Faculteit voor Psychologie en Neurowetenschappen, en bij School for Mental Health and Neuroscience van de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences. Bovendien is zij hoofd van het Expertisecentrum Hersenletsel Limburg.

Op het gebied van welzijn houdt de eigen Well-Being Movement van de UM zich het hele academische jaar bezig met voorlichting en het organiseren van activiteiten. Lees meer over hen op hun webpagina.

Het UnliMited Netwerk voor en door studenten en medewerkers met een (on)zichtbare functiebeperking heeft een breed scala aan leden die op hun eigen manier gezondheid en welzijn ervaren.

Ben je er ook bij?

Je bent van harte welkom om dit evenement bij te wonen en eraan deel te nemen, of je nu met een functiebeperking of chronishce aandoening leeft of iemand ondersteunt die dat wel heeft. Meld je aan via het online inschrijfformulier of via de groene knop. Wij vragen je niet om je functiebeperking of aandoening bekend te maken, maar je bent vrij om dat te doen als je wilt.

Jouw behoeften zijn belangrijk, laat ze ons weten door het online aanmeldfromulier (via de groene knop) in te vullen, zodat we deze activiteit zo inclusief mogelijk kunnen maken.

Let op: de voertaal van de lezing is Engels. Je kunt ook vragen in het Nederlands stellen.

#YouDontHaveToExplain  #YouAreUnliMited  #NothingAboutUsWithoutUs  #CommunityHealthAtUM22

Ja, ik ben er bij!
Direct aanmelden