09:00 - 13:00

Werkgeverssymposium: Grensoverschrijdend ondernemen & Internationaal Werknemersverkeer

Heeft u als werkgever te maken met geografische grenzen? Onderneemt u grensoverschrijdend? Of heeft u internationale of euregionale werknemers in dienst?

Tijdens dit werkgeverssymposium informeerden de drie partijen: Holland Expat Center South (HECS), Grensinfopunt Maastricht (GIP) en het Institute for Transnational and Euregional cross border cooperation and Mobility (ITEM) deelnemers over het werk dat zij doen ter ondersteuning van grensoverschrijdende werknemers/grensoverschrijdend ondernemerschap. Ook werd de werkvorm ‘Eurolab’ aan u uitgelegd. Vervolgens werd in twee workshoprondes ingegaan op de inhoud rondom grensoverschrijdend ondernemen en internationaal werknemersverkeer.

Er werden twee maal vier workshops gegeven worden tijdens het symposium met twee workshoprondes in welke deelnemers één workshop konden volgen.

Donderdag 17 november 2016 | 09.00-13.00 uur | Centre Céramique, Maastricht

Moderator: dhr. Jan-Martin Ahrendt (Holland Expat Center South)

9.00 Ontvangst

Introductie organisaties (HECS, GIP, ITEM en Eurolab)

Algemene inleiding over samenwerking, service en ontwikkeling

10.15 Pauze
10.30 Workshopronde 1: Inhoudelijke informatiesessie
  1. ITEM: “Medezeggenschaps- en detacheringsperikelen bij grensoverschrijdend werken.”
  2. Workshop HECS: “Expatcenter & HR samen voor een snelle tewerkstelling.
  3. Workshop GIP: “Grensoverschrijdend ondernemen.
  4. Workshop Eurolab: “Praktische belemmeringen in grensoverschrijdend ondernemen: Eurolab helpt een oplossing te vinden.
11.15 Workshopronde 2: Inhoudelijke informatiesessie
  2. Workshop HECS: “Expatcenter & HR samen voor een snelle tewerkstelling”
  3. Workshop GIP: “Grensoverschrijdend ondernemen.
12.00 Plenaire eindafsluiting
12.15 Lunch
13.00 Einde
  Holland Expat Center South - Maastricht Region, Grensinfopunt Maastricht, het Institute for Transnational and Euregional cross border cooperation and Mobility en City Deal Eurolab