06 okt

Tweeluik: rotavirus en kinkhoest: what’s new?

Deze interessante MINC avond gaat in op de prakijk en de nieuwe ontwikkelingen ten aanzien van kinkhoest (Bordetella pertussis) en rotavirus infecties: twee infectieziekten die ernstige infecties kunnen veroorzaken bij jonge kinderen en waarvoor vaccinatie voorhanden is.

Als potentieel ernstige ziekte bij zuigelingen en jonge kinderen is kinkhoest een van de
ziekten waartegen kinderen via het Rijksvaccinatieprogramma (RVP) sinds jaar en dag worden ingeënt. De allerjongsten zijn echter onvoldoende beschermd en daarom heeft de gezondheidsraad in december 2015 geadviseerd zwangeren in het derde trimester van de zwangerschap te vaccineren tegen kinkhoest. Het rotavirus is berucht vanwege de hevige diarree en braken die het voornamelijk bij jonge kinderen kan veroorzaken. Sinds een aantal jaar zijn vaccins tegen rotavirus beschikbaar maar de gezondheidsraad buigt zich nog over eventuele opname in het RVP.

We hopen u allen te verwelkomen op weer een boeiende MINC avond. Namens het MINC bestuur, Dr. Gijs van Well en Prof.dr. Christian Hoebe.

Uitnodiging
 Inschrijving

Kosten

De kosten voor deelname aan het MINC Symposium zijn € 65,- per persoon (inclusief buffet en borrel). Een gereduceerd tarief ad € 45,00 per persoon geldt voor aios, analisten en verpleegkundigen.