06 dec

The threats of fake news and political advertising

Zijn wij als Europeanen bestand tegen nepnieuws en gerichte politieke reclame? Hoe beïnvloeden desinformatie en politieke communicatie ons stemgedrag? En hoe kunnen we onszelf beschermen tegen manipulatieve onwaarheden? Sophie in 't Veld (namens D66 lid van het Europees Parlement) en Roy op het Veld (hoofdredacteur van De Limburger) praten met Dr. Maja Brkan (universitair hoofddocent EU-recht aan de Maastricht University Faculty of Law) over de effecten van nepnieuws in Europa.

Language
The main language of this event is English although participating in Dutch is also possible.

This event has been co-created with the Maastricht Centre for European Law, the Maastricht European Centre on Privacy and Cybersecurity and the Maastricht Law and Tech Lab.

• 23 sep 23 sep

Lezingenserie Recht en populaire cultuur

Hoe voel je je?
    Opvattingen over rechtvaardigheid in documentairefilm.

Lezing door Prof dr Wouter Werner

• 30 nov 31 dec

European Administrative Law Dialogues

Er is opgemerkt dat het vergelijkende bestuursrecht een recente renaissance doormaakte. Er is een praktische of intellectuele nieuwsgierigheid naar andere administratieve systemen en oplossingen, om ze te begrijpen, ervan te leren, ze te coördineren en/of hun verschillen te overstijgen, ze onder te...