03 dec
14:00

Promotie dhr. Michele Genangeli, MSc. - Double doctorate Maastricht University-University of Camerino

Promotores: prof.dr. R. Heeren; prof.dr. S. Vittori, Camerino, It.
Co-promotor: dr. T. Porta Siegel

"Development of ‘Ready to Use Kits’ for the simultaneous qualification and quantification of drugs in different matrices using Mass Spectrometry, expanded with the application of multimodal imaging techniques"

Dit proefschrift presenteert verschillende aspecten en toepassingen van massaspectrometrie (MS) en massaspectrometrie imaging (MSI) als diagnostische hulpmiddelen. Het beschrijft de mogelijkheid van het analyseren van verschillende soorten monsters (vast, vloeibaar en gas) en hoe deze krachtige hulpmiddelen worden gebruikt voor de kwantificering van stoffen, kwalificatie van biologisch relevante moleculen in monsters, het lokaliseren van moleculen in weefselsecties en het combineren van MS met klinische hulpmiddelen om de uitkomsten van kankerpatiënten. Technieken zoals MS, MSI, Chromatografie, MALDI, ESI en REIMS komen in dit proefschrift aan de orde.