17 jun
10:00

Promotie dhr. Alexander P. Henkel, MSc

Promotores: prof.dr. J.G. Lemmink; prof.dr. A. Rafaeli, Israel

“Social dynamics of marketplace interactions”

Trefwoorden: economie, sociale dynamiek, interacties op de markt

In dit proefschrift worden de sociale dynamiek van interacties op de markt onderzocht. Het eerste essay toont aan dat consumenten in hun interactie met medewerkers worden geleid door marktnormen, maar dat onbeleefd gedrag dit sociale script kan doorbreken en kan leiden tot een priotering van sociale normen en emotionele ondersteuning richting medewerkers. Het tweede essay laat zien dat consumenten mensen in een commerciële context (bijvoorbeeld servicemedewerkers) als minder menselijk beschouwen dan die in een non-commerciële context. Dit fenomeen doet zich met name voor bij budgetmerken. Ten slotte demonstreert het derde essay hoe interacties op de markt consumentenresources dynamisch vormen bij het nastreven van welzijnsdoelen.

Lees ook

  • 03 jul
    10:00

    Promotie Philipp J. König

    "Towards Collaborative Accountability Changing Patterns of Accountability in International Development Finance"

  • 03 jul
    13:00

    Promotie Claudia Roethlisberger

    "Persistent gender gaps in labour market outcomes: Essays on the contribution of personality traits and social norms and the effectiveness of a policy intervention"