18 jun
ITEM event

PANDEMRIC Mini-Symposium: 1 year of corona: lessons learned

De voertaal tijdens het symposium is Duits, het presentatiemateriaal zal in het Engels zijn.

Tijdens het tweede symposium zullen vier sprekers uit bestuur en wetenschap reflecteren op één jaar coronapandemie en de samenwerking tussen de Duitse partners enerzijds en de Nederlandse en Belgische partners anderzijds belichten.

Dit symposium is het tweede in een reeks van 3 symposia. Dit symposium richt zich voornamelijk op het Duitse perspectief. Tijdens het eindsymposium zullen de resultaten van het project besproken worden.

Voertaal: Duits

opening door Marian Ramakers - project manager PANDEMRIC and program manager EMRIC
Alexander Friedrich - Professor and Chair of Medical Microbiology and
Infection Prevention at the University of Groningen (Rijksuniversiteit Groningen), Head of Department of Medical Microbiology and Infection Control at the University Medical Centre Groningen (UMCG)

Michael Ziemons -  Dezernent für Soziales und Gesundheit at StädteRegion Aachen

Oliver Paasch -  Prime Minister of the German Speaking Community of Belgium
Henriette ter Waarbeek -  MD Communicable disease control consultant GGD Zuid Limburg & RIVM
pandemric_symposium_programma_18juni_nl.png

Binnen PANDEMRIC voert het Institute for Transnational and Euregional cooperation and mobility / ITEM een aantal studies uit over een breed scala van onderwerpen. ITEM onderzoekt met name de samenwerkingsovereenkomsten en de procedures en protocollen van EMRIC. De eindverslagen bevatten een analyse van wetgeving, beleid en praktijk, met inbegrip van aanbevelingen over manieren om grensoverschrijdende samenwerking in crisissituaties en noodsituaties te structureren, alsmede over overheidsopdrachten. ITEM bestudeert de administratieve en procedurele lasten om medisch personeel in staat te stellen gemakkelijk over de grenzen heen te werken. . Door hun grensoverschrijdende expertise aan te bieden, dragen de ITEM-onderzoekers bij tot de versterking van de euregionale samenwerking tijdens een grote gezondheidscrisis.

combi_int_logo_covid_pandemric_def2.jpg.png

PANDEMRIC wordt ondersteund door het Interreg V-A Euregion Meuse-Rhine programme