13 feb

Nederland in 2019 in de ban van verkiezingen

2019 wordt een druk verkiezingsjaar met verkiezingen voor de Provinciale Staten, de waterschappen, de Europese Unie en (indirect) de Eerste Kamer. Daarom organiseert de capgroep Publiekrecht in het kader van het bachelorblok Inleiding staats- en bestuursrecht onderstaand evenement.

verkiezingen.jpg

Je bent van harte welkom deze middag bij te wonen. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Onderwerpen:

1. Verkiezingen Provinciale Staten op 20 maart 2019: Waar gaan ze over? Nationale of provinciale politiek?

Spreker: Joost van de Akker, Gedeputeerde Provincie Limburg

2. Verkiezingen Europees Parlement op 23 mei 2019: Waar gaan ze over? En daarna?

Spreker: Chris Aalberts, onderzoeker en docent bij verschillende hoger onderwijsinstellingen.

3. Verkiezingen Eerste Kamer op 27 mei 2019: Waarde van de Eerste Kamer?

Spreker: Bert van de Braak, hoogleraar parlementair stelsel Universiteit Maastricht

• 15 sep 17 dec

TEGL CONFERENCE

The Globalization and Law Network invites you to the TEGL Annual Conference. The conference is aimed at scholars, practitioners, and experts wanting to contribute to an engaging exploration of the intricate relationship between law and uncertainty. In an era marked by unprecedented global challenges...