23 mrt

MSc Systems Biology | Online info sessie

Ben je benieuwd naar onze master Systems Biology, maar kun je niet naar Maastricht komen? Doe dan mee met onze online informatiesessie.

Wil je leren hoe je als wetenschapper wiskunde, biologie en data science combineert, om uitdagingen op bijvoorbeeld het gebied van de gezondheidszorg aan te pakken? Dan past de master Systems Biology bij jou. Vandaag de dag vormt de systeembiologie het hart van menig onderzoek op het gebied van de biologie en geneeskunde. Het vakgebied richt zich op het begrijpen van dynamische interacties tussen alle onderdelen van een levend systeem. Denk aan het samenspel tussen onze genen, eiwitten, cellen en hun omgeving. Systeembiologen verbinden al deze factoren door biologische processen, bij gezondheid en ziekte, te modelleren, simuleren en voorspellen, bijvoorbeeld voor het personaliseren van medische behandelingen.

Kom meer te weten over onze master Systems Biology tijdens de informatiesessie. De online sessie begint met een presentatie van 30 minuten door studenten en docenten over de inhoud en programmastructuur van de master. De studenten delen daarnaast hun ervaringen over het studentenleven in Maastricht. In de laatste 30 minuten is er tijd om al jouw vragen te stellen.

Vragen en contact

Mail ons als je nu al vragen hebt over onze master Systems Biology: fse-master@maastrichtuniversity.nl