06 feb
UM Star Lecture in Keulen

Morgen begin ik écht met… mijn pensioenplanning

‘‘Morgen begin ik écht…’’ Deze vijf woorden zijn de kern van het probleem achter pensioenplanning. Mensen snappen het belang ervan wel, maar stellen daadwerkelijke acties uit. Klinkt dat bekend? Professor Lisa Brüggen wil regeringen en pensioenfondsen helpen om hun communicatie te verbeteren, zodat meer mensen (eerder) omkijken naar hun financiële planning.

In deze lezing neemt professor Brüggen je mee op reis naar je (financiële) toekomst. Ze deelt inzichten vanuit onderzoeksprojecten met regeringen en pensioenfondsen, en voorziet het publiek van waardevolle lessen voor een betere financiële gezondheid in de toekomst (lezing in het Engels).

Over de spreker

lisa_bruggen

Lisa Brüggen is professor of Financial Services bij de School of Business and Economics van de Universiteit Maastricht. Ook is zij hoofdonderzoeker bij het Brightlands Institute for Smart Society. Daarnaast maakt zij deel uit van de Raad van Toezicht van het NIBUD en is zij betrokken bij verschillende netwerken, onderzoeksprojecten en fondsen. Professor Brüggen is een internationaal erkende en geprezen expert in services marketing en financiële gezondheid, vooral op het gebied van pensioencommunicatie. Ze geeft lezingen over de hele wereld.

Deze lezing maakt deel uit van een traditionele serie lezingen voor alumni: de UM Star Lectures. De overige 13 lezingen vinden plaats in 13 verschillende steden, in 5 landen, op dezelfde dag, op hetzelfde tijdstip. Dit evenement wordt georganiseerd om alumni te bereiken en te inspireren, academische inzichten, ervaringen en herinneringen te delen, en om een verbonden UM Alumni Community te creëren.

Opmerking
Tijdens de UM Star Lecture is een fotograaf en/of sociale mediareporter aanwezig. Als je deelneemt aan dit evenement, geef je toestemming om foto’s en video’s in te zetten voor communicatieve doeleinden (website, sociale media, nieuwsbrief e.d.). Indien je hier niet mee akkoord gaat of vragen hebt, e-mail ons dan.