28 okt

Maastricht Migration Lecture Serie – Does Citizenship Matter?

‘Does Citizenship Matter?’, de tweede lezing in de Maastricht Migration Lecture Serie zal worden gegeven door Maarten Vink, hoogleraar Politieke Wetenschappen aan het Department of Political Science.

Heeft het bezit van een staatsburgerschap invloed op de levenservaring van migranten en, zo ja, op welke wijze? In de lezing ‘Does Citizenship Matter?' op 28 oktober bespreken we de controversiële en complexe relatie tussen naturalisatie van immigranten en levenservaringen in het gastland (‘host society’).

Bekijk de livestream op het YouTube kanaal van UNU-MERIT YouTube channel.

Lees hier meer informatie.

Over Maarten Vink

Maarten Vink is hoogleraar politieke wetenschappen aan de Universiteit Maastricht met een focus op politieke sociologie.

Hij is met ingang van 1 september 2020 benoemd tot hoogleraar Citizenship Studies aan het Robert Schuman Centre for Advanced Studies (RSCAS) van het European University Institute (EUI) in Florence. Hij leidt het onderzoeksproject ‘Migrant Life Course and Legal Status Transition (MiLifeStatus)’, gefinancierd door een Consolidator Grant van het European Research Countil (2016-2021).