21 aug 25 aug

INKOM 2023: Wherever You Go!

Mis het niet, de INKOM 2023! De jaarlijkse introductieweek is een van de grootste evenementen van Limburg en een must voor nieuwe studenten van de Universiteit Maastricht, Zuyd Hogeschool en VISTA College.

Want met de INKOM begint je studententijd, een bijzondere periode in je leven. Je leert veel nieuwe mensen kennen en ontdekt de stad en het studentenleven. Je maakt kennis met sport-, cultuur- en studentenverenigingen. En je maakt gewoon veel lol.

Er zijn culturele workshops, stadswandelingen, een open-air cinema en workouts bij het Universitaire Sport Centrum (USC). Op de woensdag treedt John Tana op. En op dinsdag en vrijdag eindigt het programma met een spetterend feest in het MECC, met optredens van diverse artiesten zoals Lucas & Steve.

De INKOM vindt dit jaar plaats van 21 tot en met 25 augustus 2023.

INKOM 2023: Wherever You Go!

De week in het kort

Maandag 21

Eerst maar even de stad verkennen en andere studenten ontmoeten. Dan in de middag naar de informatiemarkt op het terrein van de Tapijnkazerne. En ’s avonds lekker naar de officiële opening van de INKOM op de Tapijnkazerne met optredens van Fijne Deuntjes, Billy Dans en Disco Snolly.

Dinsdag 22

In de ochtend kun je kiezen: een stadswandeling bijvoorbeeld of een workshop of andere activiteit. Hierna is er een SportsEvent op de Griend. Maak kennis met de vele sportverenigingen en doe mee met de activiteiten die ze aanbieden.

’s Avonds is er de Cultural Night. Dan verspreiden studenten zich door de hele stad om kennis te maken met allerlei vormen van cultuur. Er zijn muzikale optredens, workshops en rondleidingen. Traditiegetrouw is hierna de MECC Tuesday Party. Dit jaar met optredens van Lucas & Steve, Freddy Moreira, Hitjeskanon en Kav Verhouzer.

Woensdag 23

Een sportief begin met een work-out, gevolgd door het evenement ‘More to Explore’ op de Rechtenfaculteit. Daarin komt de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de student aan bod. Met aandacht voor mentale gezondheid en het voorkomen van grensoverschrijdend gedrag.

Tijdens het Festival in de middag presenteren studentenpartijen zich onder het genot van een muziekje en een drankje. Hier zal onder andere John Tana optreden. In de avond zal er een Pubcrawl plaatsvinden.

Donderdag 24

De hele ochtend is er een interactieve escaperoom door de hele stad. Het Geusseltbad wordt voor deze gelegenheid omgedoopt tot AquaLounge. Daarna een picknick in de Tapijnkazerne met aansluitend (alleen 18+’ers) een bezoekje aan de Cantus in het MECC. De studenten die niet naar de Cantus gaan, kunnen Disco Bowlen of Prison Island spelen.

Vrijdag 25

Net als op de woensdag en donderdagochtend een work-out bij het Universitaire Sport Centrum. Daarna een aantal workshops en dan smikkelen tijdens Tasty Maastricht, waarbij lokale restaurants een lunch met een drankje voor een lagere prijs aanbieden.

’s Middags kun je weer kiezen uit verschillende activiteiten en daarna eten op het Foodtruck Festival op de Tapijnkazerne met vervolgens een Open Air Cinema. De INKOM 2023: Wherever You Go wordt afgesloten met Heineken Silver Night in het MECC. De artiesten voor die avond zijn The Boy Next Door, the Partysquad en DJ Admin.