21 sep
19:30

Herten: Presentatie Counter Terrorisme Strategie; een programmatische aanpak door de Nederlandse politie

Alumni zijn van harte welkom bij een presentatie over counter terrorisme

Het is een behoorlijke tijd stil geweest in Noord- en Midden-Limburg, dus het is de hoogste tijd voor een nieuwe start, met een bijzondere bijeenkomst. Wij nodigen jullie graag uit voor een presentatie over een zeer actueel onderwerp, namelijk: Counter Terrorisme Strategie; een programmatische aanpak door de Nederlandse politie.

Gastspreker op deze avond is Nicole Bogers, Landelijk programmadirecteur Contra-Terrorisme, Extremisme en Radicalisering Nationale Politie. Ons collega-comitélid Patrick Voss, Senior Strategisch Adviseur Verenigd Koninkrijk en  Commissaris van Politie, vertelt vervolgens over het Brits perspectief en de huidige visie aldaar, met name na de recente aanslagen in Londen.

Datum: donderdag 21 september 2017
Programma:
Vanaf 19.30 uur: ontvangst met een aangeklede kop koffie of thee
20.00 uur: welkomstwoord
20.05 uur: presentatie Nicole Bogers
20.40 uur: presentatie Patrick Voss
21.00 uur: gelegenheid om vragen te stellen
Aansluitend: netwerkborrel

Aan de activiteit zijn geen kosten verbonden. Aanmelden kan tot uiterlijk 10 september via de UM Alumni Portal.

Wij hopen je op 21 september te ontmoeten!

Meer informatie over Nicole Bogers
Nicole is haar carrière in 1996 bij de Amsterdamse Politie begonnen, nadat ze een 4-jarige opleiding tot politieofficier had afgerond. In de Bijlmer is ze gestart met haar vijfjarige Management Development-traject. Bij de recherche aldaar is haar belangstelling voor de opsporing gegroeid. Binnen het Amsterdamse politiekorps heeft ze verschillende functies bekleed, zoals projectleider bij het bureau Financieel Economische Recherche van de Centrale Recherche, wijkteamchef Lijnbaansgracht en Districtschef. Bij de vorming van de Nationale Politie is Nicole als jongste directeur binnen het korps aan de slag gegaan als Hoofd Operatiën in de eenheid Den Haag. In deze functie was Nicole onder andere verantwoordelijk voor de Informatie- en Opsporingsorganisatie en zodoende ook verantwoordelijk voor het wel bekende onderzoek Context: https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoeken/@89996/jihad-onderzoek/. Sinds 1 november 2015 houdt Nicole zich voor de gehele Nederlandse Politie fulltime bezig met het onderwerp Contra-Terrorisme, Extremisme en Radicalisering (CTER) als landelijk programmadirecteur.