16 nov 14 dec
Studium Generale | Collegereeks

Gezondheidsuniversiteit: leren over je lijf | Jong geleerd, oud gedaan! Voorkomen is beter dan genezen.

Live in de zaal en online via opnames

In deze reeks gaat het over diverse invloeden op verschillende organen van het lichaam. Denk daarbij aan het effect van alcohol op de lever, wat roken met de longen doet en de gevolgen van de zon op de huid. We willen met deze onderwerpen bespreekbaar maken hoe we ons leven zo gezond mogelijk kunnen voortzetten en onze gezondheid kunnen verbeteren. Elke avond begint met een college van een expert.
De colleges worden zowel live als online aangeboden. De posterpresentaties van de studenten in de pauze en de onderwijsgroepen, waarin in kleine groepen onder begeleiding van studenten dieper op de stof wordt ingegaan, zijn alleen live. Er is geen specifieke vooropleiding vereist.

De Gezondheidsuniversiteit Maastricht is een samenwerking tussen het Maastricht UMC+ en de Universiteit Maastricht. Het is een initiatief van studenten van de Faculty of Health Medicine and Life Sciences (FHML) die graag hun kennis delen.

De afzonderlijke colleges
1. Hart en vaten (16 nov)
2. De longen (23 nov)
3. Medicatie en intoxicatie (30 nov)