06 feb
UM Star Lecture in Frankfurt

Duurzame gebouwen 2.0.: binnenklimaat en menselijke prestaties

Onderzoek naar duurzame gebouwen richt zich steeds meer op ‘duurzaamheid 2.0.’. Lag de focus eerst vooral op energiegebruik, nu staan juist de mensen in de bouwwerken centraal. Gezondheid in gebouwen en menselijke presentaties is een thema waarbij de Universiteit Maastricht op dit moment al een leidende kennisrol aanneemt.

In zijn lezing deelt professor Piet Eichholtz de laatste onderzoeksresultaten, waarbij hij kijkt naar productiviteit in kantooromgevingen, gezondheidseffecten in huizen en leerprestaties op scholen (lezing in het Engels).

Over de spreker

piet_eichholtz

Piet Eichholtz is professor of Finance and Real Estate bij de Universiteit Maastricht. Zijn academische werk, dat wijdverspreid is gepubliceerd, focust zich op de duurzaamheid van onroerend goed en (langetermijn-)resultaten van investeringen in onroerend goed. Hij heeft verschillende prijzen gewonnen voor zijn onderwijs. Naast zijn academische carrière heeft professor Eichholtz een aantal bedrijven opgericht, zoals Global Property Research, GRESB en Finance Ideas. In de laatstgenoemde firma is hij nog steeds actief als adviseur voor pensioenfondsen. Tevens is hij lid van het investeringscomité van het pensioenfonds voor de Nederlandse bouwnijverheid en van het Elizabeth Strouven Fonds.

Deze lezing maakt deel uit van een traditionele serie lezingen voor alumni: de UM Star Lectures. De overige 13 lezingen vinden plaats in 13 verschillende steden, in 5 landen, op dezelfde dag, op hetzelfde tijdstip. Dit evenement wordt georganiseerd om alumni te bereiken en te inspireren, academische inzichten, ervaringen en herinneringen te delen, en om een verbonden UM Alumni Community te creëren.

Opmerking
Tijdens de UM Star Lecture is een fotograaf en/of sociale mediareporter aanwezig. Als je deelneemt aan dit evenement, geef je toestemming om foto’s en video’s in te zetten voor communicatieve doeleinden (website, sociale media, nieuwsbrief e.d.). Indien je hier niet mee akkoord gaat of vragen hebt, e-mail ons dan.