De Maastricht Young Academy organiseert een zevende GUS event @ UM

In deze sessie, die plaatsvindt op 6 mei 2021 (16-17 uur), zal Dr. Daniela Trani, directeur van de Young Universities for the Future of Europe (YUFE) alliantie,  haar onofficiële verhaal delen.

Daniela heeft een MSc-graad in natuurkunde (cum laude, 2003) van de Universiteit van Napels Federico II, Italië, en een doctoraat in thoracale oncologie en toegepaste biotechnologie (2007) van de tweede universiteit van Napels, Italië. Ze werkte als NASA / NSBRI postdoctorale onderzoeker op het gebied van ruimtestralingsbiologie aan Georgetown University (2008-2011) en vervolgens als senior onderzoeker bij de afdeling Radiotherapie aan de Universiteit Maastricht (2011-2014). Van 2014 tot 2019 werkte ze als Senior Advisor International Research Policy bij de afdeling Academische Zaken van de Universiteit Maastricht. In deze functie combineerde ze haar internationale academische en beleidsmatige achtergrond om het College van Bestuur van de Universiteit Maastricht te adviseren en te ondersteunen bij strategische partnerschappen met andere hogeronderwijsinstellingen en onderzoeksorganisaties in Europa en wereldwijd.

Meld je aan via deze link.