29 jun

Altijd al willen weten wat meedoen aan wetenschappelijk onderzoek inhoudt?

Bij ons heten proefpersonen ‘testhelden’ en als je wilt weten waarom, dan ben je van harte uitgenodigd voor de “open dag voor testhelden” in het onderzoekscentrum van de vakgroep Voeding en Bewegingswetenschappen. Deze open dag vindt plaats op woensdag 29 juni van 14:00-17:00 uur op Universiteitssingel 50. Aanmelden is verplicht.

Op de Universiteit van Maastricht wordt veel onderzoek gedaan naar overgewicht, type 2 diabetes (suikerziekte), energiegebruik en meer. Het doel van deze onderzoeken is om je stofwisseling in kaart te brengen, maar ook te verbeteren.

Dit verbeteren kan op veel verschillende manieren; namelijk met bestaande en nieuwe medicatie, maar ook door aanpassingen in de voeding, het nemen van voedingssupplementen, te sporten of de temperatuur aan te passen.

Maar hoe worden deze onderzoeken nu precies uitgevoerd? Dat laten we je graag zien tijdens onze open dag voor testhelden! Tijdens deze middag geven we je een rondleiding door ons onderzoekscentrum en kun je zelf zien en ervaren hoe het is om deel te nemen aan onderzoek.

Vragen? Stuur ons een e-mail