11 mrt

Abraham de Pinto competitie 2017

Hoe voer je als advocaat een goed intakegesprek?

Het doel van de Abraham de Pinto-competitie is om belangstelling bij studenten te wekken voor mondelinge communicatie met cliënten voor een adequate uitoefening van het juristenvak. Teams van twee studenten, beiden in de rol van advocaat, worden geconfronteerd met simulatiecliënten in een intakegesprek. Inschrijven voor deze competitie is helaas niet meer mogelijk, maar bijwonen wel!

LAW_depinto_2.jpg

Jury's bestaande uit een rechter, een advocaat en een (ervarings)deskundige op het gebied van cliëntgesprekken, beoordelen de teams. Het winnende team zal aan het einde van de dag bekend worden gemaakt en zal een reischeque van maar liefst € 750 in ontvangst mogen nemen. Het team dat als tweede eindigt, zal een reischeque van € 500 uitgereikt krijgen.

De opening van de competitie wordt gedaan door Prof. Hildegard Schneider (decaan Faculteit der Rechtsgeleerdheid) en Manon Fokke (kamerlid PvdA en alumna van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid)

Kijk voor meer informatie over de competitie en voor het programma van die dag op onze website of like ons op Facebook.