03 okt

‘Maastricht Platform for Community-Engaged Research’ gaat van start

De aftrap van het MPCER: Maastricht Platform for Community-Engaged Research van de Universiteit Maastricht vindt plaats in Lumière Cinema op 3 oktober 2019. Het evenement bestaat uit twee paneldiscussies, gericht op het belang van community-engaged onderzoek en de uitdagingen die daarbij komen kijken. Het publiek wordt aangemoedigd om actief deel te nemen in de discussies.

Een platform voor wetenschappers die niet alleen voor, maar ook mét burgers onderzoek willen doen aan de Universiteit Maastricht: dat is het MPCER (Maastricht Platform for Community-Engaged Research). Community-engaged onderzoek wil zeggen:

• dat het gaat over sociaal uitdagende vraagstukken;
  • waarbij de relevante groepen uit de maatschappij betrokken worden;
  • en de kennis op een voor hen toegankelijke manier met hen wordt gedeeld.

Aanmelden

Het evenement duurt van 16:00 tot 18:00 en wordt afgesloten met een netwerkmogelijkheid. Meld je aan vóór 25 september. Hierbij geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Sluit je bij ons aan voor de aftrap van het Maastricht Platform for Community-Engaged Research!

Bekijk ook deze korte video over de officiële aftrap van MPCER (in het Engels):