Afscheidscollege voorzitter College van Bestuur Martin Paul

Na tien jaar neemt Prof.dr. Martin Paul afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van de Universiteit Maastricht. Op 7 oktober 2021 hield hij een afscheidscollege in het MECC Maastricht, waarna hem op diverse bijzondere wijzen eer werd verleend.

Na zijn college over leiderschap, getiteld ‘Learning to lead – a Maastricht experience’, werd Martin Paul verrast met maar liefst drie hoge onderscheidingen: een koninklijke onderscheiding (Officier in de Orde van Oranje-Nassau), de Tanspenning en de Maastricht MUMC+ Award. Ook waren er lovende speeches, persoonlijke anekdotes en operamuziek, verzorgd door het kleine operagezelschap The Fat Lady.

Op 11 oktober ontving Martin Paul ook een provinciale onderscheiding vanuit de Provincie Limburg. Per 1 november zal hij aantreden als rector van de Duitse Ruhr-Universität Bochum. Huidig UM-rector Rianne Letschert volgt hem op als voorzitter van het College van Bestuur.

Afscheidsinterview

Wil je meer weten over Martin Paul, zijn tijd bij de UM en waarom hij heeft gekozen voor  ‘Bochum’? Lees dan dit afscheidsinterview.

Bijzonder schilderij

Martin Paul werd volgens traditie ook geportretteerd door een zelfgekozen kunstenaar. Samen met de Kunst- en Erfgoedcommissie van de UM koos hij voor kunstenaar Luc Dondeyne. Het bijzondere schilderij is getiteld ‘A Tribute’.

Bekijk hieronder de livestream en foto’s van het afscheidscollege van Martin Paul.

'A Tribute' door Luc Dondeyne

Klik op het icoontje om de hele serie te bekijken.
Fotografie: Harry Heuts.