16 jan

Docentendag | Wiskunde - natuurkunde - informatica

Bezoek de inspirerende docentendag in het Discovery Museum in Kerkrade! Je hoort hier alles over de laatste ontwikkelingen rond de vakvernieuwing in de natuurwetenschappen, zodat je op de hoogte bent van wat deze voor jouw schoolvak betekenen.

Veel mensen werkten hard aan de vakvernieuwing. Hun doel? Meer samenhang tussen de vakken en een hogere onderwijskwaliteit. De concepten zijn klaar en de feedbackronde met aansluitend een advies start binnenkort. Voor 31 december moet alles afgerond zijn.

Focus op wiskunde, natuurkunde en informatica

De docentendag staat in het teken staan van wiskunde, natuurkunde en informatica. Naast inhoudelijke sessies is er volop aandacht voor de actualisatie van de kerndoelen binnen deze vakken. Één van de innovatieve aspecten is de koppeling tussen de vakken en de maatschappij. Met de technologische spin-off van de Einstein Telescoop als voorbeeld, zullen we die link inzichtelijk maken.

Ontdek het Einstein Telescope Education Centre

Recent opende het Einstein Telescope Education Centre in het Discovery Museum, een museum waar alles in het teken staat van de thema’s aarde, wetenschap en techniek. Daarmee is het museum een perfecte plek voor onze bijeenkomst. De bereikbaarheid is ideaal, het ligt naast station Kerkrade Centrum.

Een unieke kans om kennis te delen

Grijp deze kans om je kennis te vergroten en ervaringen te delen met je collega’s. De docentendag is een initiatief van de Technische Universiteit Eindhoven, Wageningen University en de Universiteit Maastricht. Mis het niet!

TijdSessie
15:00Inloop
15:30Start plenaire sessie
16:45Vervolg in break-out sessies per schoolvak (wiskunde/natuurkunde/informatica)