In memoriam Aashlesha Vartak

Op maandag 10 juni 2024 overleed Aashlesha Vartak op 22-jarige leeftijd. Ze studeerde aan de bacheloropleiding Maastricht Science Programme van de faculteit Science and Engineering. Aashlesha had onlangs haar opleiding afgerond en zou over twee weken haar diploma ontvangen.

Aashlesha hield van wandelen, de natuur verkennen, schetsen en koken. Ze hield van kaarten, bordspellen en het organiseren van speurtochten. Ze had een kalme en veerkrachtige persoonlijkheid. Ze was een enthousiaste studente en zeer geïnteresseerd in evolutionaire biologie, en moleculaire en celbiologie. Aashlesha had onlangs haar bachelor-onderzoek afgerond in de groep van Prof. Bart Smeets, onder de gezamenlijke supervisie van Dr. Rosella Trezza. Samen onderzochten zij het gebruik van stamcellen als mogelijke behandeling van hart- en vaatziektes. Ze stond op het punt om naar Amsterdam te verhuizen om daar haar ​​masteropleiding te beginnen ter voorbereiding op een promotie en een carrière als onderzoeker.

De faculteit heeft een ruimte ingericht voor reflectie en om eenieder de kans te geven hun respect te betuigen en het condoleance register te teken. Dit kan in PHS1, kamer B2.021 tot en met vrijdag 12 juli 2024.

Degenen die behoefte hebben aan verdere ondersteuning kunnen terecht bij de FSE-studieadviseurs (Tessa en Wendy dacs-studyadvice@maastrichtuniversity.nl). Als u problemen ervaart, direct of in de toekomst, kunt u een afspraak maken met de UM-psychologen via de SSC-informatiebalie op 043 388 5388 of via de online afspraaktool op de UM-website: UM Psychologen.  De UM-psychologen bieden ook groepsworkshops aan over omgaan met rouw (Loss & Mourning), evenals cursussen over mindfulnessmeditatie en andere onderwerpen. Ga voor meer informatie naar: UM Workshops.

Daarnaast biedt het studentenpastoraat InnBetween een luisterend oor aan degenen die dat nodig hebben. Meer informatie is hier te vinden: InnBetween.

Het verlies van Aashlesha wordt diep gevoeld binnen onze hechte gemeenschap. We betuigen graag onze steun aan alle vrienden, familie en collega's die zijn getroffen door dit tragisch verlies.

Namens studenten en staff van MSP,
Chris, Linzi, Gerco